Copilul mic şi joaca

Joaca este esenţială pentru copii, aceasta reprezentând modul lor principal de dezvoltare fizică şi psihică. Este important astfel să le creăm oportunităţi de joacă activă, încurajându-i pe cei mici să îşi folosească imaginaţia şi creativitatea. Pentru aceasta, începeţi prin a crea un spaţiu de joacă înăuntru cât şi în afara casei, dacă se poate. În casă, acest spaţiu poate fi un colţ de cameră unde să fie toate jucăriile copilului, camera lui, sau chiar câte un colţ în fiecare cameră. Pentru a avea un rol în dezvoltare, sunt suficiente şi jucăriile simple şi ieftine: jocurile cu figuri geometrice viu colorate sau cuburile de construit vor facilita dezvoltarea intelectului şi a motricităţii fine, jocul cu obiecte simple (cutii, capace, linguri de lemn sau nisip, apă, pietre, crengi şi orice mai puteţi găsi împreună în natură) vor susţine dezvoltarea imaginaţiei şi a creativităţii, copilul putând să construiască alte obiecte sau amestecuri cu ajutorul lor, iar jocul cu animalele de pluş, păpuşile şi maşinile vor contribui la dezvoltarea relaţionării sociale. În plus, citind, colorând, ascultând muzică şi dansând împreună, îi veţi susţine în dezvoltarea intelectului, a imaginaţiei, exprimării emoţionale şi a motricităţii generale. Pentru a-i satisface curiozitatea, lăsaţi-l să cotrobăie prin sertare şi dulapuri, acolo unde nu există pericole (cuţite, foarfeci etc.). Încurajaţi copilul să vină cu propriile idei de jocuri, lăudându-i fiecare reuşită.

Oana Vasiu

Psiholog clinician

Un comentariu:

nelson spunea...

Este timpul să-mi împărtășesc mărturia, eu sunt Nelson și fericit când depun mărturie aici, am fost prezentată de Baba Ogbogo de mama mea când a descoperit că nu-mi pot rămâne soția însărcinată după 3 ani de căsătorie. Deci, acestea au adus atâtea probleme în căsnicia mea și au dus la divorț. a spus ea, el este extrem de spiritual și poate să o facă pe soția mea să se întoarcă la mine cu bucurie și putem avea copii împreună. La început, nu m-am îndoit până nu l-am contactat și apoi am aruncat vrăji puternice asupra mea și am făcut-o pe soția mea să se întoarcă la mine după ce a făcut ceea ce era necesar. Acum, suntem mulțumiți de copii minunați. Din ziua în care Great BaBa Ogbogo a lucrat pentru mine și mi-a rezolvat problemele. Am făcut un jurământ puternic că, atâta timp cât voi trăi, voi continua să mărturisesc despre bunătatea marilor sale lucrări, iar cei care se confruntă cu dificultăți de relație și căsătorie ar trebui să-l contacteze rapid și să devină un martor fericit ca mine. I-am renunțat la contact aici, prin e-mail: greatbabaogbogotemple@gmail.com sau l-am contactat prin numărul său WhatsApp. +2349020168697
El a făcut-o pe fosta mea soție să se întoarcă la mine cu bucurie
M-a vindecat de la un om impotent la un bărbat adevărat.