Copilul mic şi exprimarea iubirii

La vârsta de 1-2 ani, verbalizarea emoţiilor este dificilă. Aşadar, cum îşi exprimă cei mici iubirea? Modul cel mai clar este prin solicitarea sau oferirea îmbrăţişărilor şi a săruturilor. Nu vă temeţi că aceste dovezi de iubire vor răsfăţa copiii şi mai ales nu-i respingeţi. Cei mici au nevoie să ştie că sunt iubiţi şi că iubirea lor este primită. O altă dovadă a iubirii faţă de părinţi este prilejuită de plecarea de acasă sau de întoarcerea acestora. Dacă sunteţi pregătiţi de plecare iar copilaşul vă împiedică (vă aduce jucării, umple scutecul, varsă ceva pe covor etc.) este modul lui de a vă spune „Îmi place să petrec timp cu tine!”. Atunci când vă întoarceţi acasă şi sunteţi întâmpinaţi cu strigăte care par să se audă în tot cartierul, cel mic se bucură de întoarcerea dumneavoastră şi vă transmite că v-a simţit lipsa. Un alt mod în care copiii mici îşi exprimă iubirea este prin împărţirea lucrurilor care îi bucură sau împărtăşirea momentelor frumoase cu părinţii. Atunci când experimentează ceva nou (se joacă cu mâncarea, îşi afundă mâinile în noroi, pictează pe pereţi, mobilă, haine etc.) şi vă arată cu un zâmbet larg isprava lui, cel mic ştie că îi susţineţi nevoia de cunoaştere şi vrea să vă bucuraţi alături de el de fiecare reuşită. Iar dacă vă umple hainele, faţa şi părul de mâncare, încercând să vă hrănească, cel mic încearcă să vă spună „Vreau să te hrănesc şi să te îngrijesc pentru că te iubesc, aşa cum mă iubeşti şi tu!”

Oana Vasiu

Psiholog clinician

Un comentariu:

Pretty spunea...

Nu am crezut niciodată în chestii online, dar căutam cu disperare o soluție pentru a rămâne însărcinată pentru soțul meu, după ce doctorul meu mi-a spus că nu pot rămâne însărcinată, am fost îndrumată la Dr,dawn acuna de cea mai bună prietenă a mea care lucrează în același cabinet. cu mine i-am explicat totul Dr. Dawn acuna si ea mi-a promis ca ma va ajuta si mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut totul perfect apoi am fost la spital dupa 3 saptamani si spre surprinderea mea doctorul mi-a spus ca sunt insarcinata in 1 saptamana pana acum. ai o fetiță frumoasă, totul datorită Dr. Dawn acuna, contactează-o dacă ai dificultăți,
*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul tău.
*Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
*Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
*Dacă ai nevoie de putere spirituală.
*Dacă vrei vrajă de noroc.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan.
Si etc
Este persoana perfectă care să te ajute să ai încredere în mine. Contactați-o Whatsapp: +2348032246310
E-mail { dawnacuna314@gmail.com }